07 marca 2008

Crysis: Umelo obmedzená ?


Najnovšia demoverzia hry Crysis beží na počítači s Windows 2000/XP (a teda aj DirectX 9) pod horšími grafickými nastaveniami ako na počítači s Windows Vista (DirectX 10), kde môže bežať na úplných detailoch. Aké však bolo prekvapenie šikovných hráčov testujúcich demoverziu, keď zistili, že obmedzenia hry pod DirectX 9 nevyplývajú inherentne z nedostatkov grafického API, ale sú prednastavené programátormi! Hráči s DirectX 9 tak nemali nikdy vidieť hru zlepšenú o napr. parallax-occlusion-mapping alebo HDR. Aby však hráči hru rozbehali na plných detailoch pod DirectX 9, stačilo údajne zmeniť len konfiguračné súbory programu.



Ešte menej milé prekvapenie bolo, že hra beží pod DirectX 9 na plných detailoch lepšie než na rovnakej zostave s Windows Vista / DirectX 10.
Crysis bol vždy prezentovaný ako hra, ktorá mala ukázať úžasné nové grafické API Microsoftu, jeho vyšší výkon a prednosti pred inými API. Škoda, že hra sa evidentne snaží vyvolať dojem, že toto API umožňuje viac ako staršie DirectX 9, a tak umelo obmedzuje tých, čo staršie API používajú. Otázkou je, kto má na tom skutočne záujem. Je to Microsoft, ktorý sa snaží všemožne pretláčať OS Vista a DirectX 10?
Je to nVidia, ktorá chce predať čo najviac nových kariet podporujúcich DirectX 10 a ktorá sponzorovala hru v programe The Way It's Meant To Be Played? Sú to vývojári Crytek alebo vydavateľstvo Electronic Arts, snažiace sa za všetkých okolností hru prezentovať ako naj...? Prečo by to robili? Na tieto otázky zatiaľ neexistuje odpoveď.



Zdroj: www.tech.co.uk


Žiadne komentáre: